Følgere

VELKOMMEN

Håper du som er innom finner glede og inspirasjon i det jeg lager.

fredag 10. desember 2010

Det snør, logo, kalender og KK6

I ettermiddag kom da endelig snøen som jeg har venta på. Nå var det skikkelig julestemning ute. Vi har vært til Røros og handla noen julegaver  i kveld. Nå skal jeg bare slappe av og kanskje det blir litt scrapping i kveld.


Tidligere i dag tok jeg noen bilder av den ene nissegården min. Den har hatt sin faste plass i stua i mange år. Setter den fram til 1. søndag i advent. Huset, fjøset og utedoen har jeg lagd av pappesker. Nissene har kommet til litt etterhvert. Juletreet, snømann og mus har jeg lagd av perler. Sleden og dvergen med gåsa er fra min pappas barndom. Bålet, brønnen, veden og trærne er av bjørkekvister. Oppe i det ene treet henger en liten papirlykt. Og så kongletrær da :)
Bomull og vattkuler til snø/snøballer.


                                             Og så har jeg fått dette i kalenderen min :)
                                                          9.                 

                                                         10.

                        og så har jeg igjen blitt en av favorittene hos Kreative-Krumspring (kk6)


                                            Det var mye på en gang :)   Håper dere ikke ble lei :)
I morgen blir det nok en julegave/handledag tror jeg. Hvis vi ikke snør inne nå da....hahhaaa...
                                                  Ha en riktig fin helg, klem :)

15 kommentarer:

lissy-hanne sa...

Hej ja det er hyggeligt med sne,
flot julebondegård du har også det er hyggeligt, godt med traditioner.
god weekend
klem

Jorill sa...

En utrolig flott nisse-gård du har :) Her på vestlandet har vi vinterlandskap og julestemning. Snø hører med til julen.

Ønsker deg en fin førjulshelg.
Klem fra meg :0)

Toi9 sa...

Litt av en julenissegård du har satt i stand!!
Her også har det lavet ned skikkelig med snø. Nå kan bare frosten komme, sånn at den holder seg til jul :)
Gratulerer så mye med å være blandt de 3 favorittene :)
Vel fortjent, for pakkelappene dine er rålekre!!

Ha ei strålende helg :)
Klem Toini

Connie sa...

Woooow så lekkert.
Juletradisjoner er viktig.
Nydelig var det og så fint at dere også har fått snø.
ha en fin adventshelg.
Klem:))

Astrid sa...

Hei Bodil:-)

Så nydelig Julebondegård du har!
Lenge siden sist jeg var innom bloggen din, men nå har jeg brukt mye tid her inne...
Fant jo så mye flott her hos deg og fikk masse inspirasjon!!!
Falt sååå totalt for den vuggen din. Den er jo så vakker....
Håper du koser deg nå i førjulstiden Bodil.

Klem, Astrid

Ps...Julecandy i bloggen min om du har lyst å ta en titt;-)

Eva Helen sa...

Åhh såå Koslig nissegård du har laget og så artig å se hva du har fått i kalenderen:-)

Klem Fra Eva Helen

Mea sa...

Gratulerer med å være bak luke 12! Så stas. :)

Er så misunnelig på kalenderen din. Du får jo så mye fint! :)

Ha en fin dag.

Randi WS sa...

Heisann Bodil!
Gratulerer med luka hos TJSC! ;)
Du lager utrolig mye flott og spennende, og bloggen din er jo som en adventskalender i seg selv - full av overraskelser og inspirasjon ;)

Varme klemmer, Randi WS

Randi WS sa...

Heisann Bodil!
Gratulerer med luka hos TJSC! ;)
Du lager utrolig mye flott og spennende, og bloggen din er jo som en adventskalender i seg selv - full av overraskelser og inspirasjon ;)

Varme klemmer, Randi WS

Sissel sa...

Heisan:)
Flott julegård du har laget, er så fint med sånne tradisjoner. Selvlagde ting som blir tatt fram år etter år og gjerne har sin faste plass, det er det jeg husker best fra min barndoms jul:))
Høres veldig julekoselig ut å reise til Røros på julehandel, mens snøen laver ned-
Klem Sissel

Guri sa...

Gratulere som dagens utvalgte i TJSC-kalenderen. Heldig du som har ein så flott kalender med godsaker i :)

Randi Th. sa...

Herlighet du er kreativ du!!! Jeg synes du produserer og lager utrolig masse flott! Denne julegården var utrolig flott, og skikkelig julestemning!
Her har vi flott julestemning ute, bare 10 minus, og passe med snø.
Ha en fin kveld!
-klem-

Alhana sa...

For en herlig nissegård og så mange herlige nisser :)

Gratulere så mye som luke nummer 12.

pojjo sa...

vilken underbar liten gård du har gjort :D

Gunn-Elin sa...

En forsinket lukegratulasjon fra meg i en travel men koselig førjulstid. Og du er jo godt i gang med dine juletradisjoner. Liker nissegården din så godt. Minner meg veldig om huset mormor pleide å lage. Noen ting må bare frem hvert år.
Ønsker deg en fortsatt fin adventstid.
Klem Gunn-Elin :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails